OVERGANGSRITEN

thumbnail_IMG_2224_edited.jpg

Det gode arbejdsliv
 

Begge workshops henvender sig til ledere, HR-medarbejdere 

Som organisation befinder vi os ganske ofte i overgange, som sætter os ud af kurs for en stund. Det sker som gruppe og som enkelt individ. I markant grad mærker vi det alle pt. pga. Corona pandemien.

 

Hvordan takler vi så disse overgange, er det disse to workshops handler om. Vi arbejder her med:

  • Hvor står vi lige nu og hvor vil vi gerne hen?

  • Hvad godt kan vi tage med os fra der hvor vi kom - og er der noget vi endegyldigt ønsker at tage afsked med? 

1. Workshop - Et kortere forløb på ca. 3 timer 

(se Vandretur med tid til eftertanke - hvor retningen af "eftertanken" denne gang defineres af jer selv som gruppe.)

 

Workshoppen har til mål at samle og få tydeliggjort en gruppes prioriteringer og dermed få skabt et stærkere afsæt for gruppens fremtidige kurs. 

Workshoppen omfatter:

  • indledende samtale med ledere eller HR-medarbejdere som forberedelse til workshoppen

  • kort oplæg og instruktion til vandreturen, som vil være både legende og horisontudvidende og dermed skabe både grin, glæde og nye tanker. 

  • evt. facilitering af et afsluttende møde på processen, som har til mål at få tydeliggjort, hvad næste skridt kunne være.

2. Workshop - Den udvidede version - en hel dag

leder hen mod et mere bearbejdet og dermed udvidet kort over hvem I er som gruppe og de prioriteringer, I ønsker at tage med jer videre eller endegyldigt tage afsked med. Dvs. vi arbejder med både fortid, nutid og fremtidige handlinger. 

 

Den udvidede version giver jeres medarbejdere tid til at mødes fysisk, tale og reflektere sammen faciliteret med afsæt i en vandretur sammenkoblet forskellige kreative øvelser. Men processen kan selvfølgelig også foregå helt eller delvist indenfor. Dvs. der er tid til både at grine sammen, være sammen og tale mere alvorligt sammen, når de vante rutiner og "blinde vinkler" tages op til diskussion og refleksion.

 

Hvad bringer vi med os, der hvor vi kom fra, før præmisserne for en velfungerende arbejdsplads blev udfordret, ja nogle vil måske endog sige "disruptet"? Dette kan f.eks. skyldes Corona, flytning, sammenlægning af afdelinger, kraftig stigning i antallet af nyansatte, ny strategi mv.

 

Hvilke gevinster giver den nye position jer? Hvis I er parate til at tage en 'ordentlig dialog', om der hvor I står og aktivt inddrage erfaringerne i kortlægning af jeres nye arbejdslivs- og organisatorisk kapitel, så er workshoppen her noget for jer. 

Kurset omfatter:

  • indledende samtale med ledere eller HR-medarbejdere (forberedelse til selve workshoppen)

  • Besøg af det "Mobile Play Lab", hvor vi skal udforske, hvor I står og hvor I ønsker at bevæge jer hen hvorfor og hvordan

  • udarbejdelse af en fælles strategi, vision og konkrete handlingsplaner for næste skridt.